Beton repülőtér épül
Az Antarktiszon meglévő jég- és kavicsos kifutópályákkal ellentétben a javasolt kifutó 40 m széles és 2,7 km-es betonból álló építmény lenne. Ezt a jégre építenék, ami cementből és 11500 betontömbből készül majd, amelyek mindegyike meghaladja a 10 tonnát. Ezek nagy részét előre legyártják, és hajóval szállítják a helyszínre.
Az építkezés során a vad élőhelyek elpusztulhatnak, a repülőtér üzemeltetése pedig rendszeresen megzavarná a déli óriás petrelék (viharmadarak), a Weddel fókák és az Adélie pingvinek telepeit. Az ausztrál kormány azonban nem tágít a tervtől. A burkolt kifutópálya ugyanis megkönnyítené a befagyott kontinensre való bejutást azoknak a kutatóknak, akik jelenleg a Casey állomás közelében található, Davis kutatóállomáson dolgoznak, Ausztrália legdélebbi antarktiszi támaszpontján. További várható problémákat okoz majd a szennyezés, a por, a zaj és a szén-dioxid-kibocsátás. A leendő repülőtér ügyében folytatódnak a környezettanulmányok, az ausztrál kormány pedig 2020 decemberében jelezte, hogy 2022 közepére tervezik az építési szerződések megkötését. Az építkezés 2023-ban kezdődik és várhatóan 2040-ig tart. Az antarktiszi kutató állomás:
|
|||
|