g

e

Londonból New Yorkba repülhetsz 3-4 óra alatt

 

 

A bostoni Spike Aerospace amerikai cég azt tervezi, hogy jövőre megkezdi a Spike-512 szuperszonikus repülőgép tesztelését, amivel 3-4 óra alatt Londonból New Yorkba lehet jutni. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az S-512 már 2028-ra készen állhat a kereskedelmi repülésekre. A járvány ugyan enyhe késést okozott a fejlesztésben, de azt nyilatkozták a szakemberek, hogy továbbra is sikerült a tervezett határidőn belül maradni.
Az S-512 soha nem látott rekordokat ígér. A gyártó szerint, több mint 1900 km/h sebességgel képes közlekedni, és kétszer akkora, mint bármelyik mai repülőgép. Az építő vállalat közölte, hogy várhatóan 18 utast szállít majd.  Ami a technikai fejlődést illeti, az egyik legszembetűnőbb az alacsony akusztikai robbanás, és a kicsi széndioxid-lábnyom.

fA következő 10 évben arra is törekszik a cég, hogy a sebességet 3950 km/h-ra növeljék. Ha ezt elérik, akkor Londonból mindössze 90 perc alatt elérhető lesz New York. Ám a jegyárak várhatóan nagyon magasak lesznek, bár a szakemberek bíznak abban, hogy fokozatosan képesek lesznek csökkenteni. Csodára természetesen nem számíthat senki, hiszen ez egy elit szolgáltatásnak minősül.

Az utastér exkluzív és ablaktalan. Az ablakok helyére teljes hosszúságú, nagyfelbontású képernyőket helyeztek, amelyek a vadvilág panorámájától a filmekig és a prezentációkig bármit megjeleníthetnek. Az űripari társaság hozzáteszi, hogy a hagyományos ablakok megszüntetésével az utastér soha nem látott zajcsökkentést kínál. 

Elődje a legendás Concorde szuperszonikus utasszállító repülőgép 1976 és 2003 között repült, és elképesztően zajos volt. Az Air France 4509-es járatának lezuhanása után a légi közlekedési hatóságok a földre parancsolták a szuperszonikus repülőgépet, hogy megakadályozzák a további életveszélyes utazást. Amint a nyomozók megállapították a baleset okait, a Concorde gyártói 17 millió fontért megjavították a sugárhajtóművet. Ezt követően a Concorde 2001 novemberében visszatért a kereskedelmi szolgálathoz. Alig 2 hónappal azelőtt azonban megtörtént a szeptember 11-i támadás. Emiatt drasztikusan csökkent az utasok száma, ami nem segített a Concorde-nak, hiszen az Air France 4509-es járat a balesete miatt már egyébként is sok utast veszített. A szűk haszonkulcs végett a légitársaság egyszerűen nem engedhette meg magának tovább, hogy fél kapacitással üzemeltesse a Concorde járatot.
Most a Spike Aerospace amerikai vállalat kísérletezik, hiszen az emberiség nem mondhat le az egyre gyorsabb, és egyre rövidebb idő alatt történő repülésről.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Archívum Kapcsolat