|
Elhallgatott
Az európai fehérek ellen irányuló muszlim rabszolga-kereskedelem történelmi tény, mégis szándékosan megpróbálják elhallgatni, leplezni ezeket az információkat. Ne feledjük, hogy az észak-afrikai muzulmánok mintegy 1.250.000 európai keresztényt hurcoltak el rabszolgának a 16-dik század elejétől a 18-dik század közepéig. A muszlim befolyás alatt álló Algéria, Marokkó, és Tunézia kalózai betörtek a spanyol, francia, olasz, angol, ír, holland és izlandi területekre, ahonnan férfiakat, nőket és gyerekeket hurcoltak el. Ez a gyakorlat annyira általánossá vált, hogy a Földközi-tenger és az Atlanti-óceán határain fekvő régiók, így Portugália lakói is rettegtek a muszlim hajók folyamatos jelenlététől. Az elfogott fehér európai férfiakat általában az iszlám területeken lévő kőfejtőkben, bányákban, földeken és építkezéseken dolgoztatták. A nőket pedig a berber háztartásokban, vagy háremekben ágyasként használták. Mindezt a muszlim Szent Háború nevében tették azokkal szemben, akik nem követték Mohamed szent könyvének iránymutatásait. Eközben Algír városa az európai partoknál zajló muszlim kalózkodásnak köszönhetően az oszmán uralom idején, a 16-dik században egyre jobban gazdagodott. Ugyanakkor a nyílt támadások az európai országok kereskedelmi tevékenységét nagymértékben akadályozták, továbbá az elfogott keresztényeket eladták a rabszolgapiacokon, jobb esetben váltságdíjat kértek értük. A keresztény királyságok különböző szervezeteket hoztak létre, hogy pénzt gyűjtsenek az Afrikába hurcolt európai rabszolgák szabadságának megvásárlásához. A "fehér rabszolgaság" kifejezést Charles Sumner, az USA egyik szenátora használta először 1847-ben azokra, akiket a barbár államokba, elsősorban Algírba, az oszmán Algéria fővárosába hurcoltak és eladtak a berber kereskedők. A keresztény-rabszolgaság magába foglalta az elrabolt európai nőket is, akiket gyakran török háremekben tartottak fogva. Sumner republikánus szenátor azonban elítélte a rabszolgaság minden formáját.
Saul António Gomes, a Coimbra Egyetem Bölcsészettudományi Karának professzora, Robert Davishez hasonlóan vélekedik. A fehérek elhurcolása kihatott Európa pénzügyi, kereskedelmi, demográfiai, valamint kulturális és vallási életére is. Gomes szerint a nyugati neokolonializmus, különösen 1780 után eredményesen visszaszorította, zsugorította a keresztény-rabszolgaság piacait. Ennek köszönhetően már békeszerződéseket kötöttek a 18-dik század végén, valamint a 19-dik század elején, és sikerült megmenteni 1813-ban mintegy 600 portugált, akiket Algírban tartottak fogva. Ám a professzor szerint a nyilvántartások is azt mutatták, hogy az iszlám világban a fehér rabszolga-kereskedelem még a 20-dik század elején is fennállt. A 19-dik század első éveiben az Egyesült Államok és néhány európai nemzet harcolt, és megnyerte a kalózok ellen zajló első, valamint második berberháborút. Végül 1904-ben Párizsban aláírták a fehér rabszolga-kereskedelem visszaszorításáról szóló nemzetközi megállapodást, ami már valóban hatásosnak bizonyult. Feledve a fehér rabszolgaságot, ma már sokan csak a fekete rabszolgaságra hajlandók emlékezni, noha a rabszolgaság valójában bőrszíntől függetlenül végigkísérte az emberiség történetét. Ismeretes, hogy a hébereket a babiloniak tartották rabszolgaságban, a rómaiak pedig a görögöket, a makedónokat és a szíreket. Természetesen a fekete rabszolgaság része a világtörténelemnek, de a fehér-, keresztény-rabszolgaság is létezett, amit éppen a muszlimok valósítottak meg. Azt mondták, azért hurcolták el a fehéreket, mert azok keresztes hadjáratokat szerveztek ellenük. Így igaz, viszont a muszlimok uralmuk alá hajtották Jeruzsálemet, és a szent város felszabadításáért indultak hadba a fehér keresztények. Manapság a feketék azt követelik, hogy a fehérek kérjenek bocsánatot a kiváltáságaikért és a bőrszínük miatt, sőt boruljanak térdre előttük. A fenti tények ismeretében semmi okuk a fehéreknek, hogy a elnézést kérjenek. A fehérek ismerik a történelmet, és nem felejtenek. A feketéknél tapasztalható pusztító bosszúállással azonban nem lehet véget vetni a gyűlölködésnek. Egy korabeli fotó:
|
||