A kaukázusi Krisztus ábrázolás nem jelent fehér felsőbbrendűséget
Az antirasszista mozgalom támogatója, Shaun King amerikai író és polgárjogi aktivista azt állítja, hogy Jézus Krisztuseurópai jellemzőkkel való ábrázolása a "fehér felsőbbrendűség egyik formája". Szerinte Jézus kaukázusi képe azért jött létre, hogy "a fehérek a hitet az elnyomás eszközeként használják", vagyis egyfajta rasszista propaganda. Hangoztatja, hogy az ilyen műveket mindenképpen meg kell semmisíteni. Lorna May Wadsworth brit festő fekete Jézus ábrázolása is ennek a gondolatkörnek a szellemében készült. Újra értelmezte az olasz Leonardo Da Vinci "Utolsó vacsora" című, 15-dik századi alkotását, és megfestette a fekete Jézust, amelynek a modellje, a jamaikai Tafari Hinds volt. Lorna megkérdőjelezte, hogy Jézus Krisztus fehér és kékszemű lett volna. Valamennyi tanítványt meleg divatmodellekről mintázta, csak egyedül Júdást ábrázolta szőkének és kékszeműnek. A Biblia soha nem írta le Krisztus megjelenítését, hiszen mindig elsőbbséget élveztek a tettei és beszédei. Valójában a Testamentum Jézus megjelenésével kapcsolatban csak a korát említette, amit a hozzávetőlegesen 30 évesnek jelölt meg. Érthető, hogy minden társadalomban a művészek az ott élőkhöz hasonló lényként ábrázolták Isten fiát. Az azonban elfogadhatatlan hogy az állítólagos antirasszista aktivisták meg akarják semmisíteni a világhírű művészek által fehérként ábrázolt Krisztus-műveket. Állandóan azt kérdezgetik, vajon milyen színű volt Jézus? Mindez rasszizmus és a fehérek elleni hangulatkeltés. A féktelen gyűlölet antirasszista köntösbe bújtatása pedig elfogadhatatlan. Lorna May Wadsworth Utolsó vacsora című munkája sajnos a legjobb esetben is csak Da Vinci mesterművének olcsó utánzata. A nagy Wadsworth kigondolhatott volna egy saját változatot, érthetetlen, miért kell más alkotását eltorzítani? Csak erre képes?
|
|||
|